Nvidia

kami911 képe

Mesa 25.3-rc2 kiadás: Intel, AMD Radeon és NVK javításokkal

A Mesa projekt kiadta a 25.3.0 első Release Candidate (RC2) verzióját, amelyek a nyílt forráskódú Linux grafikus meghajtók továbbfejlesztését szolgálják.

kami911 képe

Megjelent a Vulkan 1.4.330 – öt új kiterjesztéssel és fontos pontosításokkal

A Khronos Group bejelentette a Vulkan 1.4.330 verzióját, amely ezúttal több apró specifikációs javítást és pontosítást, valamint öt új kiterjesztést (extension) hoz a modern, alacsony szintű grafikus és számítási API-hoz. Bár a kiadás elsősorban karbantartási jellegű, az új kiterjesztések révén több fontos fejlesztés érkezett, amelyek mind a teljesítményt, mind a fejlesztői rugalmasságot növelik.

kami911 képe

Megérkezett a LACT 0.8.2 – nyílt forrású GPU-vezérlés Linuxra, immár OpenTelemetry-támogatással

A hétvégén megjelent a LACT 0.8.2, a Linux alatt futó, több gyártót támogató GPU-vezérlő és -monitorozó alkalmazás legújabb verziója. A Rust nyelven írt program grafikus felületet kínál az AMD, NVIDIA és Intel grafikus processzorok beállításaihoz, és egyre népszerűbb alternatívává válik a Linux-felhasználók körében, akik nyílt forrású megoldást keresnek a GPU-k finomhangolásához.

kami911 képe

Új mérföldkő az NVK Vulkan driver fejlesztésében: támogatás a VK_NVX_image_view_handle kiterjesztéshez

Az NVK Vulkan driver legújabb fejlesztései lehetővé teszik a DLSS Linuxos implementációját, ami jelentős előrelépést jelent a játékok teljesítményében és vizuális minőségében. A VK_NVX_image_view_handle kiterjesztés implementálása az első lépés a teljes funkcionalitás elérésében. A fejlesztések folytatódnak, és várhatóan hamarosan szélesebb körben is elérhetők lesznek. A Collabora és a Valve közreműködésével fejlesztett NVK Vulkan driver újabb fontos lépést tett előre a nyílt forráskódú NVIDIA GPU támogatásában.

kami911 képe

OBS Studio 32.0.1 – Gyorsjavítás a hibákra és teljesítménygondokra

Az OBS Studio legújabb frissítése, a 32.0.1-es verzió, számos kellemetlen hibát orvosol, amelyek a múlt heti főkiadás, a 32.0.0 után jelentkeztek. A javítások között szerepel a jelenetváltás stabilitásának helyreállítása, az audió kezelési problémák megszüntetése, valamint a böngészőforrások (browser sources) túlzott erőforrás-használatának kiküszöbölése. A 32.0.0-s verzió egyik legsúlyosabb hibája az volt, hogy Windows rendszeren az OBS összeomolhatott a források tulajdonságainak megnyitásakor.

kami911 képe

Az NVIDIA CUDA toolkit hamarosan elérhető lesz az Ubuntu tárolóiban

A Canonical bejelentette, hogy az NVIDIA CUDA toolkit hamarosan közvetlenül az Ubuntu tárolóiban lesz elérhető. Ez jelentősen leegyszerűsíti a CUDA fejlesztők munkáját, akik eddig az NVIDIA weboldaláról kellett letölteniük a csomagot a telepítéshez.

kami911 képe

OBS Studio 32.0 – új plugin-kezelő, RTX fejlesztések és Metal támogatás

Egy újabb izgalmas fejlesztés került előtérbe az OBS Studio fejlesztésében: a 32.0-ás verzió most már publikus béta formában elérhető. Ebben a verzióban több újdonság és jelentős finomítás kapott helyet – a nyilvános tesztelés kezdetével a felhasználók már maguk is kipróbálhatják őket, hogy a következő stabil kiadás még megbízhatóbb legyen.

kami911 képe

A Mesa búcsút int a VDPAU-nak: a VA-API veszi át a helyét

Hosszú ideig párhuzamosan létezett a VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) és a VA-API (Video Acceleration API) a Linux világában, ám most hivatalosan is lezárult egy korszak. A Mesa fejlesztői eltávolították a VDPAU támogatását a Gallium3D kódbázisból, ezzel végleg a VA-API vált az elsődleges videógyorsítási megoldássá a nyílt forráskódú grafikus alrendszer számára.

kami911 képe

Itt az NVIDIA 580.82.07 – Smooth Motion támogatás az RTX 40 sorozathoz

Megérkezett az NVIDIA legújabb grafikus illesztőprogramja Linux, BSD és Solaris rendszerekhez. A 580.82.07-es verzió a 580-as sorozat második frissítése, amely elsősorban hibajavításokat és egy új funkciót tartalmaz.  Az NVIDIA 580-as meghajtócsalád múlt hónapban jelent meg, és több jelentős fejlesztést hozott.

kami911 képe

Vége a rejtélyes lefagyásoknak? A Nouveau meghajtó jelentős stabilitási frissítést kapott

Az NVIDIA nyílt forráskódú Linux-meghajtójának, a Nouveau-nak a felhasználói hosszú ideje küzdenek a véletlenszerű lefagyásokkal és instabilitással. A hiba nyomon követése és reprodukálása rendkívül nehéz volt, ám a közelmúltban a közösség áttörést ért el. Egy új, mindössze pár soros javítás drámai módon növelheti a driver megbízhatóságát, és a Linux 6.17-es kernelben már elérhetővé is válhat.

kami911 képe

Új patch a Nouveau meghajtóhoz: GPU órajelváltás a Pascal GP10B-vel

Közel tíz évvel a Tegra X2 rendszerchip (SoC) megjelenése után fontos előrelépés történt az open-source Nouveau grafikus meghajtó fejlesztésében. A Pascal-alapú GP10B GPU, amely olyan eszközökben kapott helyet, mint a NVIDIA Jetson TX2, most egy új javítás révén képes lehet a GPU újraórajelezésére (re-clocking). A változtatást Aaron Kling készítette, aki pénteken nyújtott be egy nagyjából 200 soros kódmódosítást.

kami911 képe

Új Mesa-pontkiadás: NVK javítások, Intel Battlemage és Radeon fejlesztések

A Mesa 25.2.1 nemrég megjelent, és a Mesa 25.2 első pontkiadása a főként hibajavításokra és néhány, a Mesa 25.3-devel fejlesztői ágából visszaportolt változtatásra összpontosít.

kami911 képe

Chip-kedd magad! Chipgyártói Patch Kedd: Számos sebezhetőséget orvosolt az Intel, az AMD és az Nvidia

Kedden több tucat biztonsági közleményt adott ki az Intel, az AMD és az Nvidia, melyek a közelmúltban azonosított biztonsági hibákról tájékoztatták az ügyfeleket.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA Linux Display Driver 580.76 – új funkciók és hibajavítások

Az NVIDIA kiadta a legújabb stabil Linux grafikus illesztőprogramját, az 580.76-os verziót, amely már letölthető, és ajánlott mindazok számára, akik a legfrissebb fejlesztéseket és hibajavításokat szeretnék kihasználni grafikus kártyájukon.

kami911 képe

Vulkan 1.4.325 – Új kiterjesztés: típus nélküli mutatók a shaderekben

A Vulkan 1.4.325 verzió pénteken jelent meg, és egy fontos újdonságot hozott: a VK_KHR_shader_untyped_pointers kiterjesztést, amely lehetővé teszi a típus nélküli mutatók (untyped pointers) használatát a shaderekben. A kiterjesztés a SPIR-V SPV_KHR_untyped_pointers bővítményre épül, és alternatívát kínál az eddigi szigorúan típushoz kötött mutatókkal szemben. A típus nélküli mutatók lényege, hogy a shader-kód átértelmezheti (reinterpretálhatja) a memóriában tárolt adatokat és atomi műveleteket anélkül, hogy a változó deklarált adattípusához kellene ragaszko

Oldalak

Feliratkozás RSS - Nvidia csatornájára