Az AMD GPUOpen csapata bejelentette a FidelityFX SDK 2.0 fejlesztői készlet megjelenését, amelynek egyik legfontosabb újdonsága a FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) technológia beépítése. Ez az új verzió már gépi tanuláson alapuló (ML) neurális renderelési megoldásokat hoz a fejlesztők kezébe, a korábbi FSR 2 és FSR 3 mellett. A hivatalos közlemény szerint a 2.0-ás SDK egy „indulóplatform” az összes új ML-alapú technológiához, beleértve a jövőbeli FSR Redstone funkciókat is. Elsőként az FSR 4.0.2 vált nyilvánosan elérhetővé a fejlesztők számára. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz.
Az AMD ROCm 6.3.1 legújabb kiadása új funkciókkal és fejlesztésekkel érkezett, többek között az AMD Instinct MI325X gyorsítók támogatásával és egy egyszerűbb telepítési megoldással. A cikk összefoglalja a kiadás legfontosabb újdonságait.
Az AMD ma megkezdte a Linux 6.14-es kernelciklushoz tartozó AMDGPU és AMDKFD illesztőprogramok frissítéseinek beküldését. Az első frissítési csomag számos új funkciót, fejlesztést és hibajavítást tartalmaz, amelyek célja a grafikus teljesítmény javítása és a legújabb hardverek támogatása.
Az AMD kiadta a ROCm 6.2.4 verzióját, amely új támogatást nyújt a nemrégiben megjelent Radeon PRO V710 grafikus kártyához, valamint további dokumentációs frissítéseket és hibajavításokat tartalmaz.
Az AMD kiadta a ROCm 6.2.2 verziót, amely egy kisebb frissítés, célja a korábbi verziókban tapasztalt Instinct MI300X hibakezelési problémák kijavítása. Ez a frissítés biztosítja, hogy az MI300X gyorsítók vissza tudjanak térni a hibás állapotokból, elkerülve a rendszer instabilitását.
Az AMD GPUOpen csapata bemutatta a HIP RT 2.4-et, amely a legújabb verziója a HIP interfészre épülő nyílt forráskódú sugárkövető könyvtárnak. A frissítés új algoritmusokat és grafikai architektúrák támogatását kínálja.
Az AMD bejelentette, hogy következő generációs RDNA 4 alapú grafikus kártyái már nem célozzák a csúcsteljesítményt igénylő rajongói (enthusiast) GPU szegmenst, hanem a mainstream és teljesítmény szegmensekre fókuszálnak. Céljuk a piaci részesedés növelése az NVIDIA-val folytatott ár-érték harcban.
Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá tette a AMD FidelityFX fejlesztői eszközkészletét. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz:
A nemrégiben tartott pénzügyi elemzői napon az AMD egy kicsit többet elárult a közelgő ütemtervéről, és van miért izgulni a következő generációs CPU-k és GPU-k tekintetében.
Néhány pont, amit megemlítettek az asztali és laptop felhasználóknak szánt érdekességek közül:
Az AMD Linux grafikus vezérlő mérnökei már dolgoztak az új grafikus processzorok támogatásán. A fejlesztések a javítások a közzététel legkorábbi szakaszában vannak. A illesztőprogram kezelésének változása miatt azonban ezúttal élesen eltér a kialakítás, ahol korábban valami szín és hal név alatt voltak elérhetőek a javítások, hogy elrejtsék az új hardverekkel kapcsolatos munkájukat.
Ami a Radeon ROCm GPU szoftveres támogatását illeti, az AMD hivatalosan csak a SUSE Linux Enterprise Server, RHEL / CentOS és Ubuntu LTS kiadásokon támogatja. De az Arch Linux már így is eléggé megkönnyíti a telepítést a harmadik féltől származó csomagokkal, és most a Fedora és a Debian fejlesztői is szemmel tartják a Radeon Open eCosystem szoftverének lehetséges csomagolását, hogy könnyebben telepíthessék ezeket a disztribúciókat.
Ha Ubuntut, RHEL/CentOS-t vagy SUSE-t használ mint támogatott vállalati Linux-disztribúciót, az AMD-nek van egy elérhető telepítési útmutatója és csomagja ahhoz, hogy beállítsa a nyílt forráskódú GPU számítási szoftverüket. De azok számára, akik más disztribúciókat használnak, a mérföldkövek eltérőek lehetnek, mivel nincs univerzális telepítő, és a saját ROCm binárisok létrehozásának lépései meglehetősen bonyolultak.
Az AMD kiadta a Radeon Open eCosystem 4.5 (ROCm 4.5) verziót, a Linux rendszerekhez készült nyílt forráskódú GPU compute stack legújabb verzióját. A ROCm 4.5 számos új funkciót és fejlesztést hoz magával, de a fogyasztói Radeon tulajdonosok egy részét, néhány potenciális felhasználót továbbra is frusztrálni fogja.
Először is, a ROCm 4.5 telepítésével kapcsolatban, a fejlesztők hozzáadták az amdgpu-install / amdgpu-uninstall szkripteket, csakúgy, mint a Radeon Software Linux-hoz szánt csomagok meghajtóihoz. Az amdgpu-install alapú folyamat célja, hogy a Radeon Open Compute telepítési folyamatát egyszerűsítse és a csomagolt illesztőprogram-illesztőprogram telepítéséhez hasonlóvá tegye. Ez az eltávolítást is megkönnyíti.
Az amdgpu-install alapú ROCm 4.5 telepítés támogatja az OpenCL-t, a HIP run-time-ot, a ROCm programkönyvtárakat, a ROCm alkalmazásokat, a ROCm fordítót és eszközkönyvtárakat, valamint a ROCr-t is. A források és a meglévő disztribúció-specifikus csomagolások a ROCm 4.5 esetében is elérhetőek.
Az AMD bejelntette a Computex-en legújabb processzorai és grafikus chipjei legújabb verzióját. A 7nm-es techonlógiával készülő chipletek már az új, CPU-k esetén - a ZEN 2 architektúrára épülnek, míg a Radeon RX 5000 sorozatú chippek pedig a GCN-t (Graphic Core Next) leváltó RDNA-ra.