Blender

kami911 képe

Megjelent a Blender 3.0

Látványos összefoglaló az újdonságokról:

A Blender 3.0 egy hatalmas frissítés, amely számos új funkciót és több tucatnyi fejlesztést vezet be a 3D modellező szoftverbe. A kiadás egyik hatalmas változása, hogy a Blender mostantól alapértelmezésben a Vulkan új generációs grafikai és számítási API-t használja a jobb grafikai teljesítmény és az alacsonyabb energiafogyasztás érdekében.

A másik nagy változás a 3.x sorozatban, hogy a BGL modult felváltotta a GPU modul. Emellett a Blender Cycles is jelentős átalakítást kapott, ami a Blender 3.0-ban jelentősen javított GPU-s leképzési teljesítményt és interaktivitást eredményez.

Az új Blender kiadás felfrissíti az alapértelmezett témát a 3.0-s széria alkalmából, gyorsabbá teszi egy olyan blend fájl megnyitását, amely több ezer vagy több összetevőre hivatkozik ugyanabból a könyvtárból, támogatja a Zstandard tömörített .blend fájlok betöltését, és javítja a teljesítményt hatalmas hálószerkesztéskor.

A panelek vizuális stílusa is frissült, és számos kisebb változtatás történt a felhasználói felületen, hogy a Blender magas színvonalú és konzisztens felhasználói felületet, valamint kiegyensúlyozott munkafolyamatot kínáljon minden támogatott platformon.

A Blender 3.0 emellett 128 csatorna támogatásával bővíti a Sequencer-t, az Annotation Panel-t a Clip Editor új View fülére helyezi át, ASC CDL színkorrekciós módszerrel és transzformáció felülírási móddal bővíti, új "Loose Edges" opcióval bővíti, hogy csak a csatlakozó felületek nélküli élek összecsukhatók legyenek, támogatja az oldalak átfordítását a hálófeleződéseknél, és számos fejlesztés történt a Knife Tool-ban.

A VR (virtuális valóság) számára az új kiadás frissíti a VR Scene Inspection kiegészítőt egy új VR-vezérlő-alapú funkcionalitással, például a vezérlők megjelenítésének és a VR-ben a jelenetben való navigálásnak a vezérlő bemeneteinek segítségével történő lehetőségével. Ezenkívül mostantól nagyobb színmélységeket használnak a VR-megjelenített képekhez, és van egy új "Abszolút követés" munkamenet opció a szem eltolásának kihagyásához.

Egyéb említésre méltó változások között a Blender 3.0 több képkockás támogatást hoz a Reproject és a Move to Layer operátorokhoz, lehetőséget ad a maszk réteglista átrendezésére, támogatást ad a Text konvertálásához Grease Pencil objektummá, új opciót vezet be a maszkok használatára a nézeti réteg renderelés során, és új Dot-dash módosítót hoz a pont-vonalak generálásához és különböző anyagok szegmensekhez rendeléséhez.

A Blender 3.0 tartalmaz egy új szerkesztőt is, az Asset Browser-t, amely az ígéretek szerint megkönnyíti az újrafelhasználható eszközökkel való munkát. Többféle eszköztípust támogat, köztük az Objects, Materials, Poses és Worlds típusokat.

A 100 újonnan hozzáadott csomópont mellett a Blender 3.0 a geometriai csomópontokat egy újragondolt módszerrel bővíti a csomópontcsoportok kialakítására, valamint egy új attribútumrendszerrel és különböző új csomópontokkal a görbékkel, adatokkal, példányokkal, szöveggel stb. való interakcióhoz. Természetesen a meglévő csomópontok többsége is fejlesztéseket kapott.

Végül, de nem utolsósorban a Blender 3.0 stabil koordinátarendszert ad hozzá a vászon elvű kompozitáláshoz, és támogatja az összes nagyobb , beleértve az AMD-t, az Apple-t, az Intel-t és az Nvidia-t.

kami911 képe

Megjelent a Blender 3.2

Látványos összefoglaló az újdonságokról:

A Blender 3.2 egy hatalmas frissítés, amely számos új funkciót és több tucatnyi fejlesztést vezet be a 3D modellező szoftverbe. A kiadás egyik hatalmas változása, hogy a Blender mostantól AMD GPU leképzést is támogatás Linux-on! Ez az RDNA/RDNA2 GPU-kra vonatkozik, és a Radeon Open eCosystem (ROCm) compute stack / HIP rendszerrel működik a jobb grafikai teljesítmény és az alacsonyabb energiafogyasztás érdekében.. Az RDNA előtti GPU-k hivatalosan nem támogatottak. Ehhez jelenleg a 22.10-es Linux-illesztőprogramra van szükség az AMD Radeon tárolójából.

Továbbá az alábbi újdonságokat is tartalmazza:

Megjelent a Blender 3.0.1

A Blender 3.0.1 a tavaly decemberben megjelent új főverzió első hibajavító kiadása, amelyben összesen 90 hibát javítottak a fejlesztők.

Látványos összefoglaló az újdonságokról:

A Blender 3.0 egy hatalmas frissítés, amely számos új funkciót és több tucatnyi fejlesztést vezet be a 3D modellező szoftverbe. A kiadás egyik hatalmas változása, hogy a Blender mostantól alapértelmezésben a Vulkan új generációs grafikai és számítási API-t használja a jobb grafikai teljesítmény és az alacsonyabb energiafogyasztás érdekében.

A másik nagy változás a 3.x sorozatban, hogy a BGL modult felváltotta a GPU modul. Emellett a Blender Cycles is jelentős átalakítást kapott, ami a Blender 3.0-ban jelentősen javított GPU-s leképzési teljesítményt és interaktivitást eredményez.

Az új Blender kiadás felfrissíti az alapértelmezett témát a 3.0-s széria alkalmából, gyorsabbá teszi egy olyan blend fájl megnyitását, amely több ezer vagy több összetevőre hivatkozik ugyanabból a könyvtárból, támogatja a Zstandard tömörített .blend fájlok betöltését, és javítja a teljesítményt hatalmas hálószerkesztéskor.

A panelek vizuális stílusa is frissült, és számos kisebb változtatás történt a felhasználói felületen, hogy a Blender magas színvonalú és konzisztens felhasználói felületet, valamint kiegyensúlyozott munkafolyamatot kínáljon minden támogatott platformon.

A Blender 3.0 emellett 128 csatorna támogatásával bővíti a Sequencer-t, az Annotation Panel-t a Clip Editor új View fülére helyezi át, ASC CDL színkorrekciós módszerrel és transzformáció felülírási móddal bővíti, új "Loose Edges" opcióval bővíti, hogy csak a csatlakozó felületek nélküli élek összecsukhatók legyenek, támogatja az oldalak átfordítását a hálófeleződéseknél, és számos fejlesztés történt a Knife Tool-ban.

A VR (virtuális valóság) számára az új kiadás frissíti a VR Scene Inspection kiegészítőt egy új VR-vezérlő-alapú funkcionalitással, például a vezérlők megjelenítésének és a VR-ben a jelenetben való navigálásnak a vezérlő bemeneteinek segítségével történő lehetőségével. Ezenkívül mostantól nagyobb színmélységeket használnak a VR-megjelenített képekhez, és van egy új "Abszolút követés" munkamenet opció a szem eltolásának kihagyásához.

Egyéb említésre méltó változások között a Blender 3.0 több képkockás támogatást hoz a Reproject és a Move to Layer operátorokhoz, lehetőséget ad a maszk réteglista átrendezésére, támogatást ad a Text konvertálásához Grease Pencil objektummá, új opciót vezet be a maszkok használatára a nézeti réteg renderelés során, és új Dot-dash módosítót hoz a pont-vonalak generálásához és különböző anyagok szegmensekhez rendeléséhez.

A Blender 3.0 tartalmaz egy új szerkesztőt is, az Asset Browser-t, amely az ígéretek szerint megkönnyíti az újrafelhasználható eszközökkel való munkát. Többféle eszköztípust támogat, köztük az Objects, Materials, Poses és Worlds típusokat.

A 100 újonnan hozzáadott csomópont mellett a Blender 3.0 a geometriai csomópontokat egy újragondolt módszerrel bővíti a csomópontcsoportok kialakítására, valamint egy új attribútumrendszerrel és különböző új csomópontokkal a görbékkel, adatokkal, példányokkal, szöveggel stb. való interakcióhoz. Természetesen a meglévő csomópontok többsége is fejlesztéseket kapott.

Végül, de nem utolsósorban a Blender 3.0 stabil koordinátarendszert ad hozzá a vászon elvű kompozitáláshoz, és támogatja az összes nagyobb , beleértve az AMD-t, az Apple-t, az Intel-t és az Nvidia-t.

Feliratkozás RSS - Blender csatornájára