Megjelent a DXVK 2.6.2 – Javítások a Rocketbirds 2, Red Orchestra és más játékokhoz

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

A DXVK 2.6.2 verzió elérhetővé vált. Ez a frissítés a Vulkan-alapú D3D9, D3D10 és D3D11 implementációt tartalmazza Linuxhoz és Wine-hoz, több játékhoz kapcsolódó hibajavításokkal és kompatibilitási fejlesztésekkel. A DXVK 2.6.2 több mint két hónappal a 2.6.1 verzió után jelent meg, és az alábbi játékokhoz kínál javításokat:

  • Pirate Hunter
  • Red Orchestra: Ostfront 41-45
  • Rocketbirds 2
  • theHunter Classic
  • Thumper

A frissítés ezen felül a következő technikai fejlesztéseket tartalmazza:

  • Továbbfejlesztett WSI backend kiválasztás a dxvk-native verzióban, ami jobb kompatibilitást eredményez különféle grafikus környezetek alatt.
  • Vendor ID override logika javítása D3D9-hez, ami bizonyos játékok GPU-azonosítási problémáit hivatott megoldani.
  • Új környezeti változó: DXVK_FILTER_DEVICE_UUID, amely lehetővé teszi az azonos típusú GPU-k közül egyes példányok kiszűrését a meghajtó UUID alapján – hasznos lehet több GPU-s rendszerek esetén.
  • Új konfigurációs opciók: d3d9.hideAmdGpu, d3d9.hideIntelGpu, d3d9.hideNvidiaGpu – ezek segítenek abban, hogy olyan játékok is elinduljanak, amelyek bizonyos gyártók GPU-it elutasítják (pl. Intel GPU-kon).

Egyéb javítások

  • A D3D9 „vendor hack” trükköket mostantól csak akkor alkalmazza a rendszer, ha a megadott GPU-gyártó ténylegesen támogatja az adott funkciót Windows alatt – ez stabilabb működést eredményez egyes játékoknál.
  • VR-játékokban javították azt a hibát, amely miatt az egyik „szem” nem frissült megfelelően.
  • Több log spam problémát is orvosoltak, amelyek a naplófájlok felesleges elárasztását okozták.

Telepítés és elérhetőség

A DXVK 2.6.2 forráskódja letölthető a GitHub projektoldaláról, de ha az Ön disztribúciójának csomagtárolójából telepítette a DXVK-t, érdemes megvárni, amíg az új verzió bekerül az elérhető csomagok közé.

DXVK 2.6 letöltése és elérhetősége

A DXVK 2.6 hatalmas előrelépés a Linuxos játékélmény fejlesztésében, különösen Nvidia GPU-val rendelkező felhasználók számára. Érdemes figyelni, hogy a Proton és a DXVK fejlesztése hogyan alakul és miképpen lesz elérhető Linux-on egyre több és több Windows játék. A GitHub-on mindig elérhető a legújabb kiadás. Az újdonságok vélhetően hamarosan elérhetőek lesznek a Steam Play (Proton) alatt is. Az új verzió hamarosan elérhető lesz az ön GNU/Linux-disztribúcijának stabil tárházaiból is.

A következő Linux-illesztőprogramok támogatottak:

Illesztőprogram Szükséges verzió Ajánlott verzió
AMD (RADV) 24.0 24.0
Nvidia 535.183.01 560.35.03
Intel (ANV) 24.0 24.0

Vulkan kiterjesztések és illesztőprogram támogatás a DXVK számára

Alapvető Vulkan kiterjesztések: A DXVK 2.5 helyes működéséhez az alábbi kiterjesztések szükségesek, melyeket minden, a táblázatban említett illesztőprogram támogat.

  • VK_EXT_robustness2: A DXVK nem működik ezen kiterjesztés nélkül. Különösen a nullDescriptor és a robustBufferAccess2 funkciók szükségesek.
  • VK_EXT_transform_feedback: Elengedhetetlen a D3D10 és D3D11 támogatásához.

Opcionális Vulkan kiterjesztések: Az alábbi kiterjesztések nem szükségesek, de jobb játékélményt biztosíthatnak.

  • VK_KHR_maintenance5: A DXVK 2.5 néhány garanciára támaszkodik, amit ez a kiterjesztés nyújt.
  • VK_EXT_graphics_pipeline_library: Csökkenti a shader-kompilálás okozta akadozást, amennyiben a driver támogatja a graphicsPipelineLibraryIndependentInterpolationDecoration funkciót.
  • VK_EXT_memory_budget: Segíti a memória menedzsmentet a belső driver allokációk és külső alkalmazások VRAM követelményeinek kezelésében.
  • VK_EXT_shader_module_identifier: Tovább javítja a teljesítményt grafikuspipeline könyvtárak használatakor, különösen 32-bites játékokban.
  • VK_EXT_extended_dynamic_state3: Akadozás csökkentésére alkalmas grafikuspipeline könyvtárak támogatása esetén.
  • VK_EXT_swapchain_maintenance1: Javítja a teljesítményt és a helyes működést olyan játékokban, amelyek gyakran kapcsolják ki-be a Vsync-et.

Egyéb illesztőprogramok támogatása

  • AMDVLK: Általában jó kompatibilitást és teljesítményt nyújt. A 2024.Q1.3 vagy újabb verzió ajánlott a VK_EXT_graphics_pipeline_library támogatásához. RX 5000 vagy újabb GPU szükséges.
  • AMDGPU-PRO: Közepes kompatibilitás és teljesítmény. Bizonyos játékoknál jobb teljesítményt nyújthat más driverekhez képest. RX 5000 vagy újabb GPU szükséges.
  • NVK: A 24.1-es verziótól kezdve sok játék futtatható, de az erőforrásigényesebb címekben alacsonyabb teljesítmény várható.

Megjegyzés: A DXVK nem biztosít elsődleges támogatást Android vagy mobilgrafikus driverekhez.

Az Nvidia Kepler architektúrája (a legtöbb GTX 600 / 700 sorozat) már nem támogatott. Ezzel a GPU-kkal szerelt kártyákhoz a DXVK 1.10.3 verziója használható. Ezzel a verzióval kapcsolatban a Vulkan 1.1 képes illesztőprogram a feltétel.

Illesztőprogram Szükséges verzió Ajánlott verzió
AMD (RADV) 20.2 22.0
Nvidia 470.82 510.47.03
Intel (ANV) 22.0 22.0

Jövőbeni kompatibilitási elvárások DXVK 2.7 – Frissített Vulkan‑alapú D3D9/10/11 támogatás és driverek követelményei

Optimalizált teljesítmény és bővített kompatibilitás Vulkan 1.3‑as környezethez

A DXVK 2.7 verzió már csak Vulkan 1.3‑at támogató grafikus meghajtókkal és legalább Wine 7.1‑gyel működik a winevulkan támogatás érdekében. A fejlesztők azt javasolják, hogy használja a lehető legfrissebb, stabil verziót az Ön operációs rendszeréhez és hardveréhez.

Grafikus driverek minimális és ajánlott verziói

A DXVK futtatásához szükséges minimum- és a jobb teljesítményt biztosító ajánlott verziók a következők szerint alakulnak: az AMD RADV‑nél a 25.0 az alapkövetelmény, míg a 25.1 hozza a legjobb kompatibilitást; az NVIDIA‑nál 550.54.14 az elengedhetetlen, azonban a 575.51.02 verzióval válik igazán simává a használat; az Intel ANV‑nél szintén 25.0 a minimum, és 25.1 a javasolt. Felhívjuk a figyelmet, hogy a Kepler‑architektúrás NVIDIA kártyák (GTX 600/700 sorozat) már nem támogatottak, ezekhez a korábbi DXVK 1.10.3 verzió használata ajánlott.

Szükséges Vulkan kiterjesztések

A stabil működéshez elengedhetetlenül szükséges kiterjesztések közé tartozik a VK_KHR_maintenance5, amelyre a DXVK 2.5 és újabb verziók alapozzák bizonyos garanciáikat, valamint a VK_EXT_robustness2, amely nélkül a DXVK nem indul el – ezen esetében a nullDescriptor és robustBufferAccess2 funkciók megléte kiemelten fontos. A VK_EXT_transform_feedback kiterjesztés pedig a D3D10 és D3D11 támogatásához elengedhetetlen. Emellett a drivereknek legalább 256 byte push constant‑ot kell biztosítaniuk, és támogatniuk kell a descriptor indexing képességet.

Ajánlott Vulkan kiterjesztések a zökkenőmentes élményért

Bár nem kötelezőek, több kiterjesztés simább játékélményt nyújt: a VK_KHR_present_wait segít a képkockák késleltetésének szabályozásában, a VK_EXT_descriptor_buffer hatékonyabb erőforrás‑kötést tesz lehetővé, míg a VK_EXT_graphics_pipeline_library csökkenti a shader‑kompilációból eredő akadozást (amit csak akkor használ a rendszer, ha a driver támogatja a graphicsPipelineLibraryIndependentInterpolationDecoration funkciót). A VK_EXT_memory_budget a memóriaigényeket követi nyomon a driveren belüli allokációkkal együtt, a VK_EXT_shader_module_identifier pedig további teljesítményjavulást hoz a grafikus pipeline‑oknál, különösen 32 bites játékok esetén. A VK_EXT_extended_dynamic_state3 tovább csökkentheti az akadozást, ha a graphics pipeline‑könyvtárak rendelkezésre állnak, míg a VK_EXT_swapchain_maintenance1 a Vsync gyakori ki‑ és bekapcsolásból eredő teljesítményproblémákat orvosolja.

Egyéb driverek és mobil megoldások

Közvetlenül nem támogatott, de működőképes lehet az AMDVLK (ajánlott a 2024.Q1.3 vagy újabb verzió az graphics_pipeline_library támogatáshoz, és minimum RX 5000‑as kártya), illetve az NVK, ahol a 25.0‑ás verzióban már a legtöbb játék elindul, de nagyobb igénybevétel esetén a teljesítmény gyengébb lehet. Android és egyéb mobil grafikus meghajtókra elsődleges támogatást nem nyújtanak.