Újabb csúcson a Steam kliens Linux felhasználói bázisa

kami911 képe

Júliusban a Steam kliens használata Linux-on újra átlépte az 1,0%-os piaci részesedési küszöböt a Steam Deck bejelentését és a Steam Play / Proton folyamatos fejlődését követően. A Steam Linux-os felhasználói bázisa hónapról hónapra tovább nőtt, és a ma közzétett, október hónapra vonatkozó számokkal újabb csúcsot ért el.

Az új felmérés eredményei szerint a Linux most 1,13%-os piaci részesedéssel rendelkezik a Steamen, ami 0,11%-os növekedést jelent szeptemberhez képest. Ez a Linux esetében a szokásosnál nagyobb szám, és ha feltételezzük, hogy nem történt módosítás, akkor ez valószínűleg annak az eredménye, hogy több játékos és fejlesztő próbálja ki a Linux / Steam Play-t, mielőtt a Steam Deck egységek még ebben a negyedévben elkezdenek szállítani a fogyasztóknak. A Steam Deck bejelentése minden bizonnyal felfokozta az érdeklődést a Linux játékok iránt, különösen a Steam Play miatt, amely egyre több modern Windows játékot futtat könnyedén, különösen most, hogy az EAC, a CEG és más DRM technológiák egyre jobban működnek Linux alatt.

Az 1,13%-os piaci részesedés a legnagyobb, amit a Linux évek óta elért. Tekintettel arra, hogy a Valve a múltban utólagosan módosította a Steam Survey számokat, és időnként a számokkal kapcsolatban is volt némi bizonytalanság, nehéz megmondani, hogy százalékban kifejezve mikor volt ez a szám ugyanilyen nagy. A Steam korai napjaiban, közel egy évtizeddel ezelőtt a Linuxon a piaci részesedés 2% körül volt, mielőtt a vállalat korrigálta volna. De akkoriban a Steam teljes felhasználói bázisa sokkal kisebb volt, mint ma. Így ma abszolút értékben a Linux 1,13%-os piaci részesedése valószínűleg a legmagasabb, amit valaha is elért a Linux-játékosok abszolút számában, figyelembe véve a Steam, mint platform folyamatos növekedését.

Eközben a Windows aránya 96,32%-ra csökkent, míg a macOS 0,07%-kal 2,56%-ra nőtt.

Ami a Linux-specifikus számokat illeti, az Intel CPU-k további 0,3%-ot teret veszítettek az AMD-vel szemben. Az Intel CPU-k most a Linuxos játékrendszerek 59,7%-ában találhatók meg, míg az AMD 40,2%-ban. Az AMD Linuxon sokkal elterjedtebb, mint Windowson, ahol az Intel még mindig 69%-os piaci részesedéssel rendelkezik.

Linux disztribúciók szerinti eloszlás:

  • Ubuntu 20.04.3 LTS 64 bit 16.87%
  • "Manjaro Linux" 64 bit 11.83%
  • Arch Linux 64 bit 11.57%
  • Pop!_OS 21.04 64 bit 7.99%
  • Linux Mint 20.2 64 bit 6.64%
  • Ubuntu 21.04 64 bit 5.48%

Az októberi felmérés számai a steampowered.com oldalon találhatók.

Historikus adatok megtekinthetőek ezen az összefoglaló oldalon.

(forrás)