
A Valve több béta frissítést is kiadott a SteamOS, Steam Deck és Steam Desktop platformokra, amelyek számos új funkciót és hibajavítást tartalmaznak. A Steam kliens béta legújabb frissítése több területen is jelentős fejlesztéseket és hibajavításokat tartalmaz, különös tekintettel a játék közbeni átfedő rétegre, a teljesítménymérő működésére, valamint az akadálymentesítés és a Steam Input területére. A frissítés érinti a hagyományos asztali Steam klienst, valamint a Steam Deck és SteamOS rendszereket használó felhasználókat is.
A játék közbeni átfedő réteg (In-Game Overlay) több vizuális és teljesítménybeli problémát is orvosolt. Kijavították a betűtípusok elmosódását és az egyenetlen igazítási hibákat, amelyek akkor jelentkeztek, ha a felhasználó képernyőskálázása (DPI) 100%-nál magasabb volt. Emellett mostantól a teljesítménymérő megjelenése is követi a képernyő DPI-beállításait, vagyis nagyított felület esetén a kijelzőhöz arányos méretben láthatjuk az adatokat – bár ehhez a beállításokat frissítés után egyszer újra kell kalibrálni. Fontos fejlesztés, hogy bizonyos játékokban már nem jelenik meg hibásan a DLSS-sel kapcsolatos FPS-érték, és a teljesítménymérő számainak utolsó számjegye sem vágódik le többé. Az új gyorsbillentyű-beállítások pedig azonnal érvényesülnek, még játék közben is, nem szükséges újraindítani az alkalmazást.
A renderelési teljesítmény is javult: a Vulkan API-t használó játékokban gyorsabb lett az FPS-grafikon megjelenítése, és hasonló optimalizálás történt az OpenGL shader pipeline-t használó játékok esetében is. (Megjegyzendő, hogy ez a fejlesztés nem érinti a régebbi, fix funkciós OpenGL játékokat.) A macOS rendszeren immár akkor is működik a teljesítménymérő, ha bizonyos betűtípusok hiányoznak, továbbá kijavították azt a hibát, amelynél az átfedő háttér nem töltötte ki teljesen a játékablakot egyes képarányok mellett.
Az akadálymentesítés területén is történt előrelépés: a Steam kliens asztali változata mostantól új hozzáférhetőségi beállításokkal bővült. Elérhető a magas kontrasztú mód, valamint a csökkentett mozgás beállítás, amely a mozgó felhasználói elemek minimalizálására szolgál. Emellett több UI-elemhez hozzáadták az akadálymentesítési leírásokat is, ezzel segítve a képernyőolvasókat.
A Big Picture módban is több javítást vezettek be. Az egyik leglátványosabb változás, hogy az 8BitDo kontroller vezető gombjánál már nem jelenik meg tévesen az Xbox logó. Kijavították azt is, hogy görgetéskor elcsúszott a képernyő, amikor a felhasználó linkgombokon navigált, valamint a játékbeli teljesítmények (achievementek) megjelenítése is helyreállt az aktivitási hírfolyamban és a játék utáni összefoglalóban.
A Steam Input rendszere mostantól támogatja az analóg aktivátorokat a d-pad módban joystickok és trackpadek esetében is. Ez finomabb vezérlést tesz lehetővé, különösen azoknak a játékosoknak, akik komplexebb beállításokat alkalmaznak.
A Steam Remote Play fejlesztése során csökkentették az akadozást, amely akkor fordult elő, ha egy sok parancsikonnal rendelkező kliens vált elérhetővé streameléshez. Ez a változtatás gördülékenyebb élményt biztosít a távoli játék során.
Általános javításként említést érdemel, hogy a játék részleteinél megjelenő információs panel animációja most már megfelelően működik, így vizuálisan is rendezettebb az élmény.
A Steam Deck és SteamOS rendszerekre is kiterjednek ezek a fejlesztések. Itt külön kiemelendő, hogy a hozzáférhetőségi beállításokban immár megjelenik a képernyőolvasó gyorsbillentyűje, a Big Picture hibáit is javították (mint az elcsúszó oldalak és téves logók), és természetesen itt is elérhetők az új Steam Input és Remote Play fejlesztések.
Összességében ez a frissítés jelentős előrelépést hozott a vizuális élmény, a vezérlési lehetőségek és az akadálymentesítés terén, különösen a nagy felbontású kijelzőket, vezérlőket és távoli játékot használó felhasználók számára.
Ezek egy béta-frissítés, és a funkciók még tesztelés alatt állnak. A bejelentkezéshez válassza a System > Settings > OS Update Channel (Rendszer > Beállítások > OS frissítési csatorna) menüpontot, és válassza a Beta lehetőséget. Kérjük, ha van kedve, tesztelje, és itt adjon visszajelzést.
A SteamOS 3.7.14 Beta frissítéssel újból elérhetővé tették az LCD-s Steam Deck Bluetoothos ébresztésének kísérleti támogatását, beleértve az alacsony energiaigényű perifériák támogatását.
