Itt a Godot 4.0, és félelmetes ;-)

Ráveheti a játékfejlesztőket, hogy váltsanak le az Unreal, a Unity és más játékmotorokról

A Godot egy nyílt forráskódú, közösség által vezérelt 2D/3D játékmotor, amely sok dicséretet kapott a játékipartól.

Ez egy alternatív FOSS-megoldás , amely segítheti a fejlesztőknek megszakítani a kapcsolatokat olyan szabadalmaztatott opciókkal, mint az Unreal, a Unity és más játékmotorok.

Most, több mint három év fejlesztés után, a teljesen feljavított Godot-kiadás teljes motor-újraírást és még sok minden mást tartalmaz.

A Godot 4.0 főverzió rengeteg újdonsággal büszkélkedik, íme a fontosabbak:

  • Vulkan és OpenGL rendering
  • AMD FidelityFX támogatás
  • Továbbfejlesztett világítás és árnyékok
  • Új 2D szintszerkesztő eszközök
  • Főbb fizika frissítés
  • Továbbfejlesztett animációs szerkesztő
  • A felhasználói felület és a szerkesztő fejlesztései
  • 3D fejlesztése

Vulkan és OpenGL rendering


A Godot két új Vulkan-háttérrel rendelkezik (fürtözött és mobil), amelyek fejlettebb megjelenítést és optimalizált teljesítményt tesznek lehetővé.

Figyelembe vették a kisebb teljesítményű hardverrel rendelkező felhasználókat is, és integrálták az OpenGL-alapú kompatibilitási megjelenítést.

Folyamatban van a Direct3D 12 renderer kidolgozása is Windows és Xbox támogatáshoz.

AMD FidelityFX támogatás

A renderelési fejlesztések kiegészítéseként a Godot egyik közreműködője támogatta az AMD FidelityFX Super Resolution (FSR 1.0) technológiáját.


Ez zökkenőmentes és dinamikus renderelést tesz lehetővé alacsonyabb felbontás mellett, és a játékok is simábban futnak.

Az FSR 2.1 támogatását is előirányozták a jövőbeni kiadásokban.

 Továbbfejlesztett világítás és árnyékok

A Godot globális megvilágítási rendszereit teljesen átdolgozták egy új globális megvilágítási technika, az „ SDFGI ” támogatásával. Az SDFGI aSigned Distance Field Global Illumination rövidítése ; itt tudhat meg többet róla .

Ennek köszönhetően az árnyékok megjelenítése a Godot-on drámaian javult, és jobban ellenőrizhető.

Új 2D szintszerkesztő eszközök

Egy új csempetérkép-szerkesztő került bevezetésre, amelyet a Godot közösség kérései és jelentései alapján vezettek be.

A Godot 2D-s szerkesztő karbantartója, Gilles Roudière egyesítette a csempekészletek és csempetérképek munkafolyamatát, ami nagyon rugalmas csempeelhelyezési élményt eredményezett .

Finomhangolhatja őket a navigáció, a forgáspontok, az ütközések és egyebek beállításával.

Ez hasznos lehet azoknak a független fejlesztőknek, akik kizárólag 2D-s játékokat fejlesztenek, és most már nem hagyatkozhatnak szabadalmaztatott eszközökre.

3D fejlesztések

A 3D-s jelenetek pontossága most még tovább növelhető az új Volumetric köd effektusnak köszönhetően .

Globálisan konfigurálható, vagy meghatározott területekhez definiálható a „FogVolume” csomópontok segítségével.

Ezenkívül a Godot 3.5-ből új zajtextúrákat vettek át, és hozzáadták a matricák támogatását, amelyek lehetővé teszik, hogy anyagokat helyezzen el a felületeken a környezet díszítésére.

Főbb fizika frissítés

A Godot házon belüli 3D-s fizikai motorja, a „Godot Physics” visszatért!

Leváltja a „Bullet” fizikai motort, hogy nagyobb rugalmasságot biztosítson az új funkciók bevezetése és a problémák megoldása során.

Továbbfejlesztett animációs szerkesztő

Az animációs szerkesztő mostantól támogatja a keverési alakzat-sávokat és a továbbfejlesztett Bezier-görbe munkafolyamatot. Ez lehetővé teszi több görbe egyidejű kiválasztását/szerkesztését, az egyes pályák elrejtését stb.

A felhasználói felület és a szerkesztő fejlesztései

A Godot 4.0 alkalmazásonként több ablak támogatását is bevezette. A felhasználói felület szerkesztője egy új vizuális widgettel is fejlődött az elrendezési lehetőségek kiválasztásához és a kiválasztott felhasználói felület összetevőinek gyors átméretezéséhez.

Hosszasan lehetne még sorolni az új képességek hadát, de aki kíváncsi rá, itt egy videó, ahol sokkal jobban végigkövethető az egész: https://youtu.be/chXAjMQrcZk

További információk a projekt oldalán: https://godotengine.org, illetve a Github-on.

Hozzászólások

Balazs_B képe

WoW

Ez valóban komoly frissítés!!!

Nagyon kíváncsi vagyok mennyire fog elterjedni a motor, mint ahogy a címben is utaltál rá, akár az Unreal Engine kihívója is lehet majd.

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

WoW

#1 Mostanában figyelem a szakportálokat meg játékos oldalakat, hogy ki miképpen értékeli, de sehol semmi, a Microsoft és az Activision Blizzard affér az sokkal érdekesebb a jelek szerint. Ahol nincs nagy pénz, az nem érdekes, legyen akármekkora teljesítmény. :-(

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve